Труднощі в комунікації та як їх долати?
Комунікація – це спосіб у який ми розуміємо повідомлення від інших людей, і спосіб у який ми виражаємо наші думки, потреби та почуття.
Для чого нам необхідна комунікація:
- встановлювати стосунки, дружити;
- обмінюватись інформацією, ідеями, давати вказівки;
- повідомляти про потреби та бажання;
- розвивати когнітивні навики (допомагає нам запам’ятовувати, планувати, розв’язувати проблеми);
- стати щасливим і успішним членом суспільства.
- вуха та очі, щоби почути побачити повідомлення;
- частина мозку, яка надасть змісту тому, що ми побачили чи почули (інтелект).
- інтелект, для того щоби знати, як виражати свої повідомлення;
- рот (язик), голосові зв’язки щоби перетворювати звуки в слова;
- контроль над частинами тіла для виконання жестів.
- На скільки труднощі залежать від міри та області ураження мозку?
- не буде мати труднощів із розумінням;
- якщо дитина говорить вона зможе виражати свої повідомлення (хоча вони можуть бути трохи менш зрозумілі);
- якщо дитина не говорить їй може бути важко виражати свої повідомлення (часто такі діти отримують ярлик розумової неповносправності) – така дитина потребуватиме навчання та заохочення до використання інших способів вираження своїх повідомлень (оскільки цикл комунікації порушується).
Це все формує цикл комунікації, який часто є порушеним у дітей із церебральним паралічем.
Чому дитина з ДЦП може мати труднощі з комунікацією?
На цьому малюнку показано, що для комунікації без труднощів повинні добре працювати різні частини мозку. Вона включає ті частини мозку, які контролюють рухи тіла, відповідають за перетворення інформації від органів чуття, а також частини, які задіяні в процесах мислення, запам’ятовування та розуміння.
Слід узяти до уваги, що діти з ДЦП можуть мати труднощі в одній чи кількох зі згаданих областей. Чим більше порушень є в дитини, тим більше труднощів буде в неї в комунікації.
Для того, щоби зрозуміти повідомлення нам необхідно:
Для вираження власного повідомлення нам необхідно:
Дитина, яка має ДЦП та інтелектуальну неповносправність матиме труднощі з двома частинами: розумінням та висловлюванням (експресією).
Дитина, яка має ДЦП та не має інтелектуальної неповносправності:
Коментарі
Дописати коментар