Труднощі в комунікації та як їх долати?

Комунікація – це спосіб у який ми розуміємо повідомлення від інших людей, і спосіб у який ми виражаємо наші думки, потреби та почуття.

Для чого нам необхідна комунікація:

  • встановлювати стосунки, дружити;
  • обмінюватись інформацією, ідеями, давати вказівки;
  • повідомляти про потреби та бажання;
  • розвивати когнітивні навики (допомагає нам запам’ятовувати, планувати, розв’язувати проблеми);
  • стати щасливим і успішним членом суспільства.

  • Це все формує цикл комунікації, який часто є порушеним у дітей із церебральним паралічем.

    Чому дитина з ДЦП може мати труднощі з комунікацією?

    На цьому малюнку показано, що для комунікації без труднощів повинні добре працювати різні частини мозку. Вона включає ті частини мозку, які контролюють рухи тіла, відповідають за перетворення інформації від органів чуття, а також частини, які задіяні в процесах мислення, запам’ятовування та розуміння.

    Слід узяти до уваги, що діти з ДЦП можуть мати труднощі в одній чи кількох зі згаданих областей. Чим більше порушень є в дитини, тим більше труднощів буде в неї в комунікації.

    Для того, щоби зрозуміти повідомлення нам необхідно:

    • вуха та очі, щоби почути побачити повідомлення;
    • частина мозку, яка надасть змісту тому, що ми побачили чи почули (інтелект).

    Для вираження власного повідомлення нам необхідно:

    • інтелект, для того щоби знати, як виражати свої повідомлення;
    • рот (язик), голосові зв’язки щоби перетворювати звуки в слова;
    • контроль над частинами тіла для виконання жестів.
    На скільки труднощі залежать від міри та області ураження мозку?

    Дитина, яка має ДЦП та інтелектуальну неповносправність матиме труднощі з двома частинами: розумінням та висловлюванням (експресією).

    Дитина, яка має ДЦП та не має інтелектуальної неповносправності:

  • не буде мати труднощів із розумінням;
  • якщо дитина говорить вона зможе виражати свої повідомлення (хоча вони можуть бути трохи менш зрозумілі);
  • якщо дитина не говорить їй може бути важко виражати свої повідомлення (часто такі діти отримують ярлик розумової неповносправності) – така дитина потребуватиме навчання та заохочення до використання інших способів вираження своїх повідомлень (оскільки цикл комунікації порушується). 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

3 ГРУДНЯ – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Як говорити з дітьми про війну: поради психологів