Не забуваємо про фізкультхвилинку!

Під час карантинних обмежень ,діти зовсім забувають про так звані "фізкультхвилинки" .Тому рекомендуємо такі корекційні вправи, які дають позитивні результати в роботі з учнями інклюзивного класу. Комплекс №1 1. Виконується в положенні сидячи. Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, потім відкрити на 3-5 секунд. Повторити 6-8 разів 2. Виконується вположенні сидячи. Швидко моргати протягом 30-40 секунд. 3. Виконується в положенні сидячи. Закрити повіки. Масажувати їх за допомогою кругових рухів пальців (верхнє повіко -від носу дозовнішнього краю очей, нижнє повіко -від зовнішнього до носу (потім навпаки). Виконувати протягом 30-40 секунд. Комплекс № 2 Виконується в положенні сидячи: 1.1) поставити палець правої руки на середній лінії обличчя, відстань 25-30см від очей; 2) дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд; 3) прикрити долонею лівої руки ліве око на 3-5 секунд, дивитися правим оком; 4) відвести долоню, давитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд; 2.1) поставити палець лівої руки вздовж середньої лінії обличчя на відстані 25-30 см від очей; 2) дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд; 3) прикрити долонею правої руки праве око на 3-5 секунд, дивитися лівим оком; 4) відвести долоню, дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд. Виконати 4-5 разів. Комплекс вправ для поліпшення зору 1. Горизонтальні рухи очей направо-наліво. 2. Рух очними яблуками вертикально вгору-вниз. 3. Колові рухи очима за годинниковою стрілкою і в протилежному напрямі. 4. Інтенсивні сплющування і розплющування очей у швидкому темпі. 5. Рух очей по діагоналі: скосити очі в лівий нижній кут, потім по прямій перевести погляд вгору. Аналогічно в протилежному напрямі. 6. Зведення очей до носа. Для цього до перенісся поставте палець і подивіться на нього -очі легко "з'єднаються". 7. Часте моргання очима. Кожну вправу потрібно повторювати не менше, ніж 6 разів у кожному напрямі. Фізкультхвилинки для дітей з особливими потребами (спастична диплегія, спастичний тетрапарез) Комплекс вправ 1 (сидячи за партою) Вихідне положення - руки на парті, витягнуті вперед; 1-2 - підняти руки вгору, потягнутися; 3-4 - вернутися у вихідне положення, 2-3 рази. 2. Вихідне положення - руки за головою, лікті вперед; 1-2-3 - лікті розвести в сторони, прогнутися. 3. Вихідне положення - руки за голову; 1 - руки вгору, потягнутися; 2 - у вихідне положення; 3-4 - те ж саме, 2-3 рази. 4. Вихідне положення - руки на пояс; 1 - нахил вправо; 2 - нахил вперед; 3 - нахил вліво; 4 - вихідне положення те ж саме. Те ж саме у другий бік. 2-3 рази. 5. Вихідне положення - руки до плечей, лікті притиснути до тулуба; 1-2-3-4 - обертання рук вперед; 5-6-7-8 - те ж саме назад, 2-3 рази. Комплекс вправ 3 (для розвитку дихання) Вихідне положення - стати рівно, руки вниз; 1-2 - руки в сторони - вдихнути; 3-4 - різко обняти себе руками за плечі - видихнути. Повторити 3-4 рази. 2. Вихідне положення - стати рівно, руки вниз. 1-2 - руки в сторони - вдихнути; 3-4 - присісти, обняти руками коліна - видихнути. Повторити 3-4 рази. Вдихнути широко відкритим ротом, видихнути носом. Повторити 4-5 разів. Гра «Впіймай комарика» Школярі спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами - його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками. Наприклад, «Комарик над головою». Діцти плещуть в долоні над головою. «Комарик біля вуха» тощо. Гра «Чи знаєте ви свій клас» Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали» Ігри-розминки для дітей з ДЦП 1. Гра «Запам'ятай рух». Вчитель показує рухи, які складаються із 2-4 дій. Дитина повинна повторити ці дії в тому порядку, що показав вчитель, а потім у зворотному. Наприклад:¬Повернути голову вліво -вправо -присісти-встати.¬Підняти руки вперед вгору -поставити на пояс-опустити вниз. Присісти -встати -поставити праву ногу вперед на носок -приставити її -поставити ліву ногу вперед на носок приставити її. 2. Гра «Повітряна кулька» Заспокоює, знімає стрес, допомагає позбутися почуття гніву, злості, розслабитися. Дитина, зображуючи повітряну кульку, піднімає руки вгору, глибоко вдихає повітря та затримує дихання. Потім повільно «випускає повітря з кульки»-видихає його. Руки повільно опускаються вниз, голова схиляється на груди, «кулька повністю спускається» (дитина повинна повністю розслабитися). Повторюється два-три рази. 3. Гра «Кулак-ребро-долоня» (тест О. Лурія). Вчитель показує три рухи рукою, потім дитина повинна повторити. Наприклад: ударити кулаком по столу поставити долоню ребром, ударити долонею по столу. Можливі свої варіанти рухів. 4. Гра «Буває -не буває». Вчитель промовляє речення. Якщо воно правдиве, дитина плеще в долоні, якщо ні -тупотить ногами. Наприклад:«вовк блукає лісом», «вовк сидить на дереві», «кішка гуляє по даху», «собака летить у небі», «дівчинка пестить собаку», «хатина малює дівчинку», «тато менший за сина». 5.Гра «Не помилися». Вчитель називає частину тіла і одночасно показує її, проте, він може називати одну частину, а показувати іншу. Завдання для учня -показувати лише ту частину тіла, яку називає вчитель. Наприклад: Ніс-вух-рот-ніс (показує ліву руку) - праве вухо (показує рот) -і т.д. Можна давати дитині можливість бути ведучою. 6.Гра «Назви число». Учитель тримає, у руках 2 м'ячі -великий і маленький (або 2 олівці. 2 кубики різної величини). Кидаючи м'яч, він називає числа, наприклад 4.Якщо м'яч великий, то дитина має додати до цього числа інше, яке вона задумала(наприклад 3), якщо м'яч маленький, то це число треба відняти.30 затулити кожне курчатко. Дитина старається розслабити руку розвести пальчики і накласти на трафаретку так, щоб затулити кожне курча. 7.Гра «Піаніно». Уявляємо, що ми граємо на піаніно. Дитина кожним пальчиком натискає на одну клавішу. Можна виготовити трафаретку (імітовані клавіші). При геміпарезах треба допомогти дитині у виконання вправи хворою рукою.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

3 ГРУДНЯ – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Як говорити з дітьми про війну: поради психологів